Rabobank Prikbord

Comments ( 93 )

  • Nog 1 nachtje slapen voor de Alkmaar City Run…

    Tips:

    * Ga vanavond op tijd naar bed ;) (oftewel rust goed uit)
    * Drink morgen voldoende water
    * Drink/Eet 2 a 3 uur voor de wedstrijd niets meer.
    * Drink 5 min. voor de 10K 250 ml (een mix van 1/3 appelsap of jus met 2/3 water)
    * Voor de 5K is het niet nodig om vlak van te voren te drinken.
    * Zorg dat je na de wedstrijd weer voldoende water drink voordat je aan je wijtje of biertje gaat tijdens de borrel na afloop
    * Zorg dat je diner voor de wedstrijd vetarm is. Ga dus niet aan de vette friet. Maar inmiddels weten jullie we beter toch?
    * Maak vanavond je loopsetje al compleet (schoenen, tenue, horloge, startnummer, etc.)
    * Ga morgen op kantoor af en toe even een stukje wandelen. Om je benen niet te stijf te laten worden achter je bureau.
    * nog meer vragen? Stel ze morgen nog op het prikbord of mail naar info@Run4You.nl of bel met Michel van Run4You (06 55336145).

    !!!!! SUCCES !!!!!

  • Parcours Update!!!

    Bij onze verkenning van het parcours viel ons al op dat bij het inlopen van het park het redelijk smal was. De organisatie heeft dit ook gezien en het parcours op dat punt gewijzigd. Hieronder de aangepaste route van de 5K en de 10K.

  • Hallo allemaal,

    De 10 weken van voorbereiden op de Alkmaar City Run zitten er alweer op! De hardlopers die wij met regelmaat op onze trainingen hebben gezien willen wij bedanken voor hun enthousiasme en wilsinzet. Jullie zijn met sprongen vooruit gegaan! Wij hopen dan ook dat jullie flink besmet zijn met het lopers-virus en dat jullie nog vele jaren van het hardlopen mogen genieten. Blijf er altijd aan denken dat wanneer je het hardlopen rustig aan opbouwt je er het langst van kan genieten. Hardlopen hoeft niet altijd hard te gaan!!!

    Voor nu wensen wij, alle medewerkers van de Rabobank Alkmaar e.o., die deelnemen aan de “Alkmaar City Run” heel erg veel succes. GENIET!!!

    Sportieve Groet, Dick en Michel

    ps. mochten jullie in de toekomst nog vragen hebben over het hardlopen stuur dan een mail naar info@Run4You.nl

    TIP: Heb je afgelopen 10 weken nog geen gebruik gemaakt van het “KAIZEN” voedingsprogramma? Ga dan naar http://www.vanaf-nu.nl en start vandaag nog!!!

    • Uiteraard kunnen jullie, in ieder geval nog tot woensdag, gebruik maken van onze diensten. Dus stel nu je vragen op het prikbord, download de trainingsprogramma’s of open het voedingsprogramma!!! Succes…

      • Michel, jij ook bedankt voor je enthousiaste trainingen. Ik heb er veel geleerd en van genoten!
        Helaas ben ik aan het einde uitgevallen vanwege blessure, maar als deze over is, ga ik verder met alle tips die ik heb geleerd!
        Dank je wel.

    • Voor de actieve deelnemers aan de trainingen en dit online platform:
      Ik ben er van overtuigd dat jullie zowel qua kennis als fysieke prestaties enorm vooruit zijn geschoten de afgelopen weken.

      We horen graag of jullie nog behoefte hebben aan een seminar zodat jullie ook ná de city run door kunnen blijven ontwikkelen.

      Heel erg veel plezier en succes tijdens de wedstrijd!

  • Michel,

    kan je mij iets meer vertellen over het lopen met een hartslagmeter?
    Waar moet ik op letten?
    Ik let er nu eigenlijk alleen maar of mijn hartslag voldoende gedaald is na een inspannende interval, voordat ik met de volgende begin.

    hoor graag van je

    André

    • Hoi Andre,

      Eigenlijk zou ik iedereen willen adviseren om met een hartslagmeter te trainen en wel om de volgende reden:

      Door te trainen middels gebruik van je hartslag krijg je een hele goede indicatie van de intensiteit waarmee je traint. Hierbij is het uiteraard van belang om je maximale hartslag te weten. Omdat anders een bepaalde hartslag niet zoveel zegt.

      Een voorbeeld: twee hardlopers lopen naast elkaar en hebben beide een hartslag van 150. Dan zou je kunnen zeggen “zelfde tempo, zelfde hartslag, zelfde training” helaas is dat niet zo. Dat komt dus door het verschil in de maximale hartslag. Als persoon X een maximale hartslag van 200 heeft en persoon Y een maximale hartslag van 180 dan zit daar dus 20 slagen verschil in. Als deze personen beide op een hartslag van 150 slagen traint dan trainen ze beide in een andere trainingszone welke elk weer zijn eigen doel heeft.

      Je maximale hartslag is het beste te meten door een sportarts die een maximale hartslagtest (sportkeuring) bij je afneemt. Wat daarbij wel van belang is is dat je dat op een hardloopband doet. Het resultaat (je maximale hartslag) op een fiets ligt namelijk ongeveer 10 a 15 slagen lager.

      Als je vervolgens weet dat verschillende trainingsintensiteiten (verschillende hoogtes in hartslag) een ander effect hebben op je lichaam, dan is de hoogte van je hartslag dus een graadmeter voor het doel van je training.

      Er zijn verschillende trainingsmethodes, die door inspanningsfysiologen zijn bedacht aan de hand van je hartslag. Deze methodes bestaan uit zogenoemde trainingszones. Waarbij elke trainingszone weer een ander effect op je lichaam heeft. Tevens is het zo dat elke trainingszone weer bestaat uit een bepaald percentage van je totale trainingsomvang. Deze methodes hebben allen als doel om jou als hardloper beter te laten presteren op bijvoorbeeld wedstrijden of hardloopevenementen.

      Je kunt je hartslagmeter zoals je al aangaf ook gebruiken om te kijken hoeveel hij daalt en wanneer je denkt dat hij weer laag genoeg is ga je weer lopen. Maar als je je maximale hartslag niet weet zegt dat niet direct alles. Wat een goede graadmeter is is wanneer je hartslag de eerste minuut na de inspanning met 40 slagen daalt. Dat zegt iets over je fitheid.

      Zoals je al leest is het best nog een ingewikkeld verhaal. De vraag waar je precies op moet letten laat zich dan ook lastig uitleggen. Uiteraard ben ik bereid om je hier een keer een beetje wegwijs in te maken. Ik kom graag een keer langs om je hier wat meer duidelijkheid over te geven. Een keer afspreken op de bank? Ik hoop in ieder geval dat het een beetje duidelijker is geworden dat je veel meer met je hartslagmeter kunt doen dan wat je nu doet.

      In ieder geval alvast heel erg veel succes aankomende woensdag tijdens de Alkmaar City Run…

Geef een reactie