Intermittent Fasting + Paleo

Theorie is leuk maar hoe ziet het er nou in de praktijk uit?

We willen er allemaal goed uitzien en een fit lijf hebben.
Maar hoeveel moeten we daarvoor opofferen?

  • Hoeveel tijd?
  • Hoeveel lekker eten dat we niet mogen eten?
  • Hoeveel energie kost het om alles voor te bereiden?

Deze post geeft antwoord op die vragen.
Hij is trouwens niet bedoeld om DE BESTE manier van eten te laten zien.

Het is ÉÉN manier van eten die helpt bij het verlagen van je vetpercentage en het verbeteren van je gezondheid.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en deze bepaalde weg werkt erg goed voor veel mensen waaronder ikzelf.

Ik ga nu niet in op Intermittent Fasting of Paleo, daar zijn andere posts voor.
Ik wil nu alleen laten zien hoe de combinatie van die twee stromingen er in de praktijk uit ziet.

Belangrijk:
1. Dit was voor mij een trainingsdag->Ik eet dan wat meer koolhydraten.
2. Dit was voor mij in een fase van het verlagen van mijn vetpercentage->Ik eet dan onder mijn calorie behoefte.

 

De Theorie

  1. Ik eet alleen onbewerkt voedsel.
  2. Heel veel groeten, redelijk veel biologisch vlees, vis en eieren, aangevuld met wat fruit, noten en zaden.
  3. Ik eet tussen 12:00 ‘s middags en 20:00 ‘s avonds.

 

De Praktijk

Trainen om 11:00 uur. Ja op een lege maag. Nee je valt niet flauw en je verliest al helemaal geen spiermassa.

Post Workout

  • Glas water en schaaltje gedroogde bessen (goji, inca en rozijnen)

gojibessen

Eerste maaltijd (om 12:00 uur)

  • Groene Smoothie: 1 appel, 2 stengels bleekselderij, bevroren boerenkool,
    gember, peterselie ijsblokjes en water. (1 glas)
  • Schaaltje verse bessen

groene smoothie
verse bessen
Half uur later

  • Witlof salade met gegrilde zalm, 4 eitjes en hennepzaad

zalm salade
Snack

  • 1/2 handje gemengde noten, paar blokjes kokos

tussendoortje
Tweede Maaltijd

  • Argentijnse biefstuk met zelfgemaakte paleo-steak-saus (goddelijk)
  • 4 bakbanaan-spinazie pasteitjes
  • Boerenkool Salade (1 bakje)

steak
spinazie pastei
boerenkool
Dessert

  • Aardbeien met zelfgemaakte vanille-kokosroom

aardbeien

Voor de cijfertjes-liefhebbers:
Kcal: 1732
Eiwit: 130 gram
Koolhydraten: 102 gram
Vet: 87 gram

Je ziet het, een heleboel eten en toch ruim onder mijn calorie-behoefte waardoor ik makkelijk vet verbrand op zo’n dag.

Verder valt waarschijnlijk op dat ik een stuk minder koolhydraten eet dan wordt aanbevolen door ons voedingscentrum, maar ze wel degelijk eet! Tenslotte zie je ook een behoorlijke hoeveelheid goede vetten, een vereiste voor vetverbranding en een gezond en sterk lijf.

Nogmaals, deze post is puur om eens visueel te maken hoe intermittent fasting en paleo gecombineerd er uit kunnen zien.

Voor mij betekent het vrijheid.
Vrijheid van honger, vrijheid van elke 1,5 uur moeten eten en vrijheid van overtollig vet.

Als je al flauwtjes wordt bij enkel het idee van je ontbijt uitstellen, dan eet je waarschijnlijk vrij veel bewerkte koolhydraten.
Je lichaam kan dan inderdaad niet lang zonder eten door de heftig schommelende bloedsuikerspiegel.

In een ander artikel meer over hoe je intermittent fasting in je levensstijl kunt integreren.

Vragen?
Stel ze hieronder!
[optin_box style=”20″ alignment=”center” disable_name=”Y” email_field=”email” email_default=”Vul je email adres in” integration_type=”aweber” double_optin=”Y” thank_you_page=”http://www.vanaf-nu.nl/bijna” list=”3270697″ name_field=”name” name_default=”Enter your first name”][optin_box_field name=”headline”]Fit zijn & tegelijk genieten is makkelijk.[/optin_box_field][optin_box_field name=”paragraph”]PHA+Rm9jdXMgb3AgZGUgZ3JvdGUgbGlqbmVuLCBuZWVtIGtsZWluZSBzdGFwamVzIGVuIGJlZ2luIHZhbmFmLW51PC9wPgo=[/optin_box_field][optin_box_field name=”privacy”]Wij haten spam. Wij houden van het creëren van waarde. Je email is veilig bij ons.[/optin_box_field][optin_box_field name=”top_color”]undefined[/optin_box_field][optin_box_button type=”0″ button_below=”Y”]Begin Nu![/optin_box_button] [/optin_box]