JS

Comments ( 28 )

  • Hey Tibor,

    Het leek even radiostilte of zelfs afhaken maar daar is geen reden voor, dat had meer te maken met trip Italie en met name Keulen daar meteen aan vast. Italie ging goed, elke dag gesport in mijn hotel, als A of B niet lukte qua tijd (was op uitnodiging met intensief programma, waarbij je soms echt geleefd wordt of urenlang aan diners moet zitten terwijl je liever naar hotel gaat voor moment voor jezelf zoals sporten of iets lezen) heb ik in ieder geval elke dag 10x per dag push ups gedaan, 50 squats en 50 buikoefeningen (hand over knie, weet niet meer hoe die oefening heet). Op 3 van de laatste 10 dagen heb ik niet gesport. Eten op reis (vliegvelden en aan boord) en in Italie ging goed, die ‘snacks’ van jou zijn een uitkomst, anders ga je met honger aan de rotzooi. Ga zometeen doos hiervan bestellen. Eten in Italie was lastig (pasta, kaas) maar ik heb me zeker 80% Paleo kunnen gedragen, op dat ene stukje kaas dat ik perse wilde proeven, de twee glazen wijn in totaal (na drie dagen uitgebreide lunchs en diners) en die ene avond na dat er een super bordje pasta werd gepresenteerd. Ik weet ook precies waar het mis/goed gaat en schrijf dat er in jouw Moleskine bij. Gelukkig was er in zuidelijk Italie ook veel vis en verse groenten dus daar heb ik me op gestort. Sinds we zijn begonnen heb ik twee stukjes brood op en dat mis ik niet. Brood is een makkelijke hongerstiller maar dat kan ik laten staan.

    Keulen was met vrienden voor carneval. Het is een traditie van jaren en niet zo plat als in het Nederlandse zuiden maar op z’n Duits met goede feesten en partijen. Ken daar ook veel locals die ons altijd meenemen, veel leuke jongens om even terug te komen op jouw date opmerking bij ‘prive’ op de weekplanning. Daar ging sowieso de nodige hoeveelheid bier doorheen, in bierhallen ‘a la Oktobrfeste’ gaat dat ook niet makkelijk anders maar ik heb me veel meer ingehouden dan ik anders zou hebben gedaan. Ik heb dan gekeken hoe het doorgaans gaat. Ik wilde geen pullen halve liters maar koos voor kleine glaasjes Koelsch, een lichtere variant en mengde dat soms met cola of sprite die ik ook al 5 weken niet meer heb gedronken. Het eten ging wel goed eigenlijk, ik hield daar bewust rekening mee en dus geen hompen vlees met Bratkartoffeln maar kip met salade. Na vier dagen en nachten feest moest ik dinsdag na terugkomst even bijkomen en dat merkte ik gisteren ook met de Just Two Sets. Dat Keulse weekend was dus killing maar ik wist dat dat eraan kwam en kon daarmee leven en wil nu sneller vooruit. Ben me er bewust van dat een dergelijk weekend niet helpt maar ik weet ook dat dit per jaar twee keer voorkomt (Carneval Keulen en tijdens GayPride Amsterdam).

    Ik heb er nog steeds VEEL zin in, laat me even weten of ik 12 EN 16kg kettlebell dien te bestellen dan gaan we verder. Ik weet dat ik tegenstrijdig ben: enerzijds wil ik snel resultaat en anderszijds doe ik domme dingen die dat in de weg staan in Keulen. Voor nu heb ik geen plannen meer zoals dat. Het ging goed (zonder alcohol) en ik heb alweer net als in de laatste weken gisteren gekookt voor de komende dagen volgens jullie recepten. Ik vind gehaktbrood nog steeds de nummer 1. Morgen Marqt, fijn dat je dat doet. Maandag of dinsdag Crossfit? Ik stuur zo even selfie en zal wat eten van Italie op algemene wall posten.

    Groeten,

    JS

    • Haa goed bezig JS!
      Grote 3 privé moeten dingen zijn voor jezelf he.
      Dus een leuke date, uit eten met vrienden, eerste yoga les, laten masseren, etc.

      Maar knap van je hoor, met zo’n reisschema.
      Zie je vanavond, wordt pittig!

      • Hai JS,

        Goed om te lezen dat het zo goed ging met je voeding in Barcelona. Het is zeker niet altijd even makkelijk je aan de richtlijnen van paleo te houden, dus complimenten daarvoor.

        Wat jij merkt met alcohol heb ik bij mezelf gemerkt met koffie. We worden gewoon (weer) gevoelig voor bepaalde dingen als we ze niet meer over-consumeren en dingen zoals koffie en alcohol zijn echt flinke stimulansen waarvan de invloed minder merkbaar wordt als je ze maar vaak genoeg tot je neemt.
        Maar een borrel van de ambassadeur zou ik ook zeker niet weigeren, helemaal niet van een Aziatische!

        Ben benieuwd welke privé dingen je uitkiest.

        Groet,
        Volcmar

  • Dank voor jullie snelle reacties! Ik ga vandaag aan het huiswerk beginnen. Toen ik terugkwam uit Barcelona was het hier weer even druk met mensen die allemaal iets van je willen: de laatste Raadsvergadering, afronden paar andere grote projecten en hier en daar nog wat andere dingen. Dat geeft soms wat onhandige deadlines of late afspraken/vergaderingen waardoor je niet alles kunt doen zoals je dat gepland hebt.

    In Barcelona veel kunnen sporten, Paleo gegeten en uiteindelijk twee keer alcohol gedronken. Het goede is dat elke keer de alcohol consumptie stukken minder is dan eerst en dat ik in de periode daarvoor en daarna veel minder heb gebruikt dan ik eerst deed. Gevolg is dat mijn lichaam veel sterker op een glas alcohol reageert en ik merk dat ik al aangeschoten ben na een/twee glazen. Gevolg: 1) je drinkt veel minder, 2) je beseft je wat voor gif het eigenlijk is en wilt dus minder. Wat wel interessant was is dat ik twee dagen mijn best moest doen om Paleo te vinden omdat je dat niet overal zo makkelijk kunt krijgen. Dat duurde die dagen dus even met het gevolg dat ik duizelig werd terwijl ik rondliep in de stad. Dat had ik nog niet eerder gehad.

    Thuis in Amsterdam (bijna een week nu) is Paleo eten (nog) makkelijker. Ik maak van te voren alles voor een paar dagen vooruit. Door werkdruk schoot het alle dagen sporten er echter een beetje bij in. Vandaag weer het schema doen. Gisteren diner met Japanse ambassadeur. Ik kon er niet onderuit een door hem speciaal meegebrachte fles sake te drinken als welkomsttoost. Wat anders is als eerst is dat ik nu niet het hele glas leegdrink maar een paar slokjes neem.

    Elke keer als ik alcohol op heb of net niet het gevoel heb dat ik Paleo 90-100% eet en een keer te weinig sport denk ik dat ik fout bezig ben maar ik focus dan op de dingen die ik niet goed doe terwijl ik de meeste dingen juist veel voor de overgrote meerderheid doe zoals voorgeschreven. Helemaal met jullie eens dat je moet genieten als je een keer zondigt maar het mag wat strakker en dat ga ik ook proberen. Afgelopen weekend zeiden twee vrienden, die niet wisten dat ik hier mee bezig ben, dat ik er wat strakker uitzag. Mij zelf valt het nog niet op dat er veranderingen zijn maar wie weet. Ik wil snel resultaat en moet me dus nog iets meer daarop focusen.

    Tot zover de stand van zaken. Opdrachten en sport ga ik vanaf vandaag weer zo strak mogelijk doen. Fijne week, Tibor tot morgen!

    Groeten,

    JS

    • Op de valreep JS!
      Ik had net ingelogd om een directief bericht voor je achter te laten!

      Je bent inderdaad een stuk drukker dan de gemiddelde man.

      Ik blijf het herhalen:
      Doe het beste dat je kan met de middelen die je hebt in de situatie waar je in zit.

      De middelen die je tot je beschikking hebt en de situatie waar je in zit zijn vrijwel nooit ideaal.
      Helemaal niet als je veel reist. Maar dan alsnog het beste doen dat mogelijk is kan dus altijd, en dat is dan perfect (als je me nog kan volgen).

      Zodra je je ingevulde weekplanner hebt gepost krijg je de beloofde “goods”!

  • Goedemiddag heren,

    Even korte update. Dinsdag was een mooi voorbeeld van hoe werkdruk en dit programma volgen net mis lijken te gaan. Deadlines gehaald, gehaktbrood in de oven om daarna in te vriezen voor na mijn Barcelona trip en dan Raadsvergadering die uitloopt. Je komt verlaat thuis, moet nog inpakken en hebt wat mails van mensen die -zoals gebruikelijk- de briefing bij de deadline niet goed lezen. Te laat klaar en mijn bursttraining niet gedaan. Gisteren na nog wat ad hoc dingen afgemaakt te hebben in Barcelona aangekomen. Zo’n trek dat ik bij aankomst hotel even een kleine verpakking Pringlers chips heb gegeten om iets binnen te hebben. Daarna wel de burst gedaan (13 rondjes in 18 minuten) en gezond gegeten en veel water gedronken. Vandaag ook goed begonnen, water, gezond eten en training A die ik elke dag afwissel met training B. Geen alcohol dus op die kleine hoeveelheid zoute chips en 1 keer alcohol in laatste twee weken (afgelopen zondag) na, alleen maar Paleo gegeten. Heb hier ook oaths gemaakt. 1x trainign gemist, vanaf nu elke dag dus weer. Lichaam verandert nog niet echt maar ik heb het gevoel goed bezig te zijn. Bewust zijn van wat wel/niet is ook al een stap lijkt mij.

    Groeten,

    JS

    • Hai JS,

      Ik verwachtte te lezen dat het compleet mis ging maar dat was helemaal niet zo. Ook al gaat het een keer een hele dag mis of een paar dagen, dat kan voorkomen. Maar dit soort kleine ‘misstapjes’ zijn ok, want je grote lijnen zijn goed. Je hebt je goed herpakt daarna en ook gewoon getraind die dag.
      We hebben elkaar nog niet gezien maar na je uitgebreide berichten gelezen te hebben weet ik zeker dat je goed bezig bent!
      Het is misschien wat moeilijker om in een vreemde stad te eten zoals je zou willen, gelukkig reis je veel dus kan je er snel heel goed in worden, want het is zeker mogelijk. Zet hem op in Barça.

      Groet,
      Volcmar

    • Haha JS!
      Ik las je bericht samen met Evodie (ook coach bij Vanaf-nu) toen we aan het lunchen waren in de stad.
      Evodie zei na een tijdje: “He ik snap het niet, hij doet het toch super goed?!”.

      En later las ik de goede reactie van Volcmar.

      “Doe het beste wat je kan, met de middelen die je hebt en de situatie waar je in zit”.

      Zolang je op die vraag bevestigend kan beantwoorden, ben je goed bezig JS.

      Over veranderingen in je lichaam:
      Je lichaam is keihard aan het veranderen.
      Je hart is sterker aan het worden.
      Je organen gaan elke dag een stukje beter functioneren.
      Er komt elke dag een mini-beetje spierweefsel bij.
      Je longen kunnen meer zuurstof opnemen.
      Je hebt meer energie voor al die gave projecten van je.

      Besef verder: Je hebt er een tijd over gedaan om het lichaam te krijgen dat je had op de dag dat je besloot dat je wilde veranderen.
      Het kost dus ook tijd om het weer in vorm te krijgen.

      Het is net als met ondernemen JS, succesvolle mensen zijn niet slimmer dan niet-succesvolle mensen.
      Ze hebben niet meer talent.

      Het enige verschil is dat ze actie ondernemen en dat blijven doen. Net zolang tot ze hun doel hebben bereikt.
      Er is geen geheime truc of een korte weg.
      95% van de mensen geeft simpelweg op. Soms vlak voordat ze succes zouden boeken.

      En dit vind ik de allerbelangrijkste voor jou nu:
      Focus op je gedrag, niet op je resultaat.

      Je bent goed bezig.
      Blijf bewegen daar in Barca, wandelen, dansen en je burst workouts.
      Regel een pak kaarten en doe de “it’s all in the cards” workout n keertje voor de variatie.

      Eet 80% paleo en geniet bewust wanneer je ns niet paleo eet.
      (niks zo zonde als achteloos chips eten voor de tv terwijl je niks proeft)

      Morgenavond post ik een video voor je, wat is een onderwerp wat je er sowieso in wilt hebben?

  • Hai JS,

    Ik ben een coach bij Vanaf-Nu en een goede vriend van Tibor. Jammer dat we elkaar niet ontmoet hebben toen ik in Nederland was. Ik zit in Mozambique en sta je graag te woord voor wat voor vragen je ook hebt. Ik ben heel erg van de kleine gewoontes die vaak het grote verschil kunnen uitmaken op de lange duur. Tibor heeft me over je verteld en aan wat ik allemaal op je pagina zie gaat het behoorlijk goed allemaal. Leuk man!

    Fijne avond,

    Volcmar

  • Hey Tibor,

    Dank voor de verrassing en uitgebreide filmpjes, fijn dat je het zo uitlegt. Inderdaad, sportschool is niet helemaal mijn ding, merk dat ik een drempel heb om te gaan, weet niet waarom. Thuis is relaxter denk ik. Alles gaat goed, zoals jij had opgedragen, ik eet de recepten en drink geen alcohol. Doe steeds de oefeningen die ik thuis moest doen bij douchen en naar toilet gaan, waterglas included. Ik ga graag de uitdaging in Madrid aan, een keertje moet lukken! Zal ze morgenochtend een mailtje sturen, hoop niet dat ik je te vaak sms maar met de oefeningen zoals jij ze nu uitlegt is alles klip en klaar. Vandaag gegeten wat je had gezegd, kijk in supermarkt heel anders naar artikelen dan eerst. Goed dat jullie ook meer interesse krijgen van nieuwe klanten.

    Jouw tekst over alcohol is eigenlijk van dezelfde strekking als ik mijn vrienden die drugs gebruiken soms over hun gebruik zeg. Ik doe zelf overigens geen drugs of sigaretten, behalve dan alcohol. Helemaal met je eens dat het voor veel mensen een ontspanner is of een boost geeft aan zelfvertrouwen etc. Zelf drink ik graag een glas goede wijn, bier of cocktail. Ben het wel met jouw punten eens. Denk dat het ook een stukje cultuur, opvoeding etc is waarmee het voor veel mensen een soort gewoonte is. Ik ben van huis uit gewend veel uit eten te gaan en daar hoort dan altijd per gang een andere wijn bij. Jezelf bewust zijn daarvan en weten dat het ook minder kan is een goede zaak. Ik heb wat dat betreft geen alcohol nodig om met mensen contact te krijgen of te houden. Het is een makkelijke uitvlucht in drukke tijden en daar gaat het dan wel eens mis inderdaad. Sinds zaterdag dus geen alcohol meer gedronken.

    Ik ga slapen, morgenochtend de oefeningen A doen en dan donderdag B etc. Thanks Tibor! De selfie van Crossfit komt jouw kant op ;)

    Bye, JS

    • Haha stoere foto!
      Je smst zeker niet te vaak:
      Je betaalt er voor en we willen allebei precies hetzelfde: een geweldig resultaat voor jou.
      “You don’t build a business. You build people. They will build your business” – Zig Zigglar

      Dus blijf smsen en vragen stellen.
      Tof dat je de crossfit uitdaging aangaat. Hopelijk reageren ze, engels is echt slecht bij de gemiddelde Madrileen.
      Misschien kan je die Spaanstalige vriend beter even laten bellen.

      Geniet in Madrid en we spreken elkaar zodra je terug bent!

      Saludos,

      Tibor

  • Hey Tibor,

    Zojuist de kaartenoefening gedaan, 13 minuten. Was leuk, de kaarten zijn een goed neveneffect. Ik vond de Marching Planks het lastigst, net als gisteren de burpies.

    Allebei de keren nat van het zweet, vooral gisteren. Gaat goed, hoge hartslag was met name gisteren, voelde gisteren en vandaag spierpijn in bovenbeen en daarboven.

    Je vroeg mij ook even een korte update te geven.
    Eten gaat goed, hele week geen brood, aardappel of rijst gegeten. Vind het dom van mijzelf dat ik gisteren toch alcohol heb gedronken, les voor komende keren dat ik dat dus niet moet doen. Veel boodschappen gehaald na vrijdag om de recepten en shake te kunnen maken die jij me liet zien en me gisteren en vandaag ook op het eten van komende week voorbereid door genoeg alvast klaar te zetten/in te vriezen. Voor de rest alleen maar water of thee gedronken (ik drink eigenlijk zelden koffie). Vrienden die vandaag langskwamen met allerlei dingen (wijn, gebak, chocolade muffins etc.) hebben begrip voor wat ik doe en dringen niet aan. Sommigen daarvan sporten ook veel.

    Ik heb er zin in, morgen verder. Het enige waar ik voor mijzelf een uitdaging zie is het gebruik van alcohol tijdens (zakelijke) diners en uitgaan. De hele tijd water drinken lijkt mij lastig en saai maar ik begrijp waarom het niet kan. Ik ga daar dus aan werken en ik kan het want ik heb het twee jaar geleden ook vier maanden niet gedaan en had het toen na een korte dip ook niet meer “nodig”. Ik ga veel voor werk en prive uit eten in restaurants maar merkte gisteren dat dat best goed gaat als je aangeeft wat je wel en niet wilt eten zoals jij dat in een eerdere mail schreef. Dat moet goed gaan. Vind het prettig dat je oefeningen thuis of op hotelkamer kunt doen zoals gisteren en vandaag. Ook omdat ik komende maanden vrij ben maar dan wel veel in het buitenland verblijf waar ik gewoon door kan en wil gaan met dit proces. Thuis of op je hotelkamer trainen maakt de drempel lager om het ook daadwerkelijk te gaan doen en er de tijd voor te nemen/in te plannen.

    Tot zover voor nu, ik weet niet of het mag maar ik ga nou zo’n shake maken die jij mij liet zien. Ben blij dat ik eraan begonnen ben!

    Thanks so far,

    Bye, JS

  • Hey JS,

    Ik zal morgen nog een videoboodschap voor je uploaden met daarin de belangrijkste aandachtspunten voor komende twee weken.
    Hou deze impuls vast, focus je op de kleine dingetjes en blijf dat constant doen.
    Blijf ook vasthouden aan bovenstaande 3 Kaizen gewoonten die we hebben afgesproken.
    Ze zijn zo kort en makkelijk, dat er geen reden is om ze niet te doen.

    Geniet verder van je weekend!
    Gr.
    Tibor

Geef een reactie