Prikbord

Comments ( 73 )

  • Kweet niet of het helemaal PaleoProof is maar het is wel heeeeeel snel en handig ontbijt om te maken in de ochtend:

    Ingrediënten (choco) mug cake

    1 persoon:

    1 ei
    3 el havermout
    1 banaan
    1 el rauwe cacao poeder (zonder kan ook, dan heb je een neutralere smaak)
    2 el goji bessen (optioneel)

    evt aangevuld met chiazaadjes, cacaonibs, noten, cranberry’s etc (wat je maar lekker vindt, mits Tibor proof natuurlijk (-;

    Bereiding:
    Ei kloppen in magnetronbakje (of ovenbakje)
    Banaan prakken en toevoegen aan ei
    Alle ingredienten toevoegen en mengen tot glad beslag.

    1,5 tot 2 minuten in de magnetron (900 watt) of voor de magnetronhaters 12/15 minuten in een voorverwarmde oven van zo’n 200 graden.

    Et voila….. lekker met wat griekse Yoghurt en een beetje fruit (aardbeien of blauwe bessen)

  • Net WOD 4 gedaan…. nu in 32 minuten. Dit keer dan wel met de 3 pull ups (maar zonder elastiekje), 18 kg DB press en 22 kg Goblet squat.
    Dit is een stuk beter te doen, scheelt ook wel 32 pull ups, maar blij toen die laatste squat erop zat!!

    Hallo Endorfine….. (-;

  • Mijn maaltijd voor vandaag. De foto ziet er niet zo spannend uit maar het is heel moeilijk om een stoofpot er mooi uit te laten zien vind ik ;)
    Maar als de smaak te fotograferen viel was het een prachtige foto geworden want die is heerlijk. Heerlijk als je een gerecht hebt gevonden wat je makkelijk kan maken, goed voor je is, heerlijk smaakt en je een goed gevoel achteraf geeft.

    Recept komt binnenkort op de blog.

  • Tibor,

    Op de een of andere manier werken bij mij de filmpjes niet bij week 3 over de timing van koolhydraten?! Alle andere filmpjes werken gelukkig wel van de voorgaande units….
    Ligt dit aan mij, of is er een probleempje!?

    • Heel vaag Peter,

      De video’s staan gewoon op YouTube en hebben het altijd gedaan en geven nu bij ons ook een error.
      Antwoord van YouTube: wacht een half uurtje of probeer het in een andere browser…
      Daar ligt het niet aan de dus we gaan kijken of we de video’s nog in het archief hebben en opnieuw kunnen uploaden…

  • 10 stuks eiermuffins gemaakt, gevuld met spinazie, gerookte kip, hele paprika en lente ui!! Vandaag gegeten als lunch met roggebrood en avocado!! Denk dat het goed is…. (-;
    Smaak was top, kijken hoe ze uit de vriezer komen binnenkort!?!

    • Haa supercool JS!

      Dit recept is fantastisch om in je repertoire te hebben.
      Snel, mega lekker en zonder dat je t doorhebt eet je n hele berg groenten op.

      Resultaten Burst Training?

  • Tibor,

    Ik weet dat het om de grote lijnen gaat, maar is het nu beter om wel of niet te ontbijten?! Dat vind ik namelijk van essentieel belang. Vanwege het Intermitted Fasting verhaal heb ik het getest.
    Ik heb de afgelopen 2 weken niet ontbeten, alleen water en koffie, voor mijn trainingen. Op zich was ik vrij verbaasd dat ik toch nog prima kon trainen, op een lege maag. Alhoewel ik liever toch iets goeds eet in de ochtend.
    Meestal begon ik dan na m’n training rond 11u te eten.
    Op de een of andere manier heb ik toch het gevoel dat ik iets mis in de ochtend aan voedingsstoffen, of is dat gewoon 36 jaar gewenning!?
    Ik snap dat het voor iedereen anders is, maar kun jij iets meer uitleggen over het wel of niet ontbijten (in een notendopje, hehe)

    • Ik zal hier een video over maken die iets dieper in gaat op je vraag.
      Voor nu: Het is niet beter óf slechter.
      Met ontbijt kan je super afgetraind en fit zijn.
      Zonder ontbijt kan je super afgetraind en fit zijn.

      Iedereen vast sowieso een uur of 8 tot 10. Van de laatste maaltijd tot het ontbijt. Bij IF verleng je dat naar een vast van 16 uur.
      Gevolg: Mega lage insuline spiegel+veel groeihormoon.
      Betekent meer vetverbranding zonder prestatie-verlies of verlies van spiermassa.
      Want je maaltijd ná je workout is gróót. Je vult al je spierglycogeen weer aan. Spierglycogeen wordt alleen maar gebruikt voor training. Als je postworkout maaltijd dus goed is, heb je de volgende dag áltijd ruim voldoende glycogeen (glucose) in je spieren opgeslagen om de workout te doen.

      Ikzelf boek er ten eerste fantastische resultaten mee.
      Ik ben nog nooit zo droog geweest met zo weinig moeite.

      Ten tweede vind ik het fijn dat ik 2 a 3 keer per dag eet dan 6 a 7 keer per dag waarbij ik constant met bakjes aan het zeulen ben en het gevoel heb dat ik elke 1,5 uur moet eten.

      IF werkt alleen als je 90% onbewerkt eet. Anders krijg je te snel weer honger.

      Check voor meer theorie het werk van Brad Pillon (Eat-Stop-Eat)
      en Martin Berkhan (www.leangains.com)

Geef een reactie